• 1403/05/29 - 12:26
  • - تعداد بازدید: 80
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZhNYo

موافقت با راه‌اندازی رشته گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران

رشته گردشگری سلامت در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ به استناد رای صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مورخ1403/4/13، با راه اندازی رشته گردشگری سلامت در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با ظرفیت پذیرش 5 دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

 

بر اساس تعریف های سازمان جهانی جهانگردی (UN-WTO) یکی از اهدافی که می تواند گردشگر را برانگیزد تا عزم سفر کند، مسافرت برای کسب سلامتی است  چیزی که از آن به گردشگری سلامت تعبیر می کنند .

 

در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و کمتر از یک سال صورت می پذیرد. به این ترتیب یک توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی اش را به دست بیاورد.

 

نوعی از گردشگری که این روزها خوشبختانه در ایران رواج پیدا کرده و توریست های زیادی را از کشورهای منطقه برای بهره مندی از خدمات پزشکی و درمانی ایران به کشورمان می کشاند . البته بد نیست بدانید که توریسم سلامت در ایران تاریخچه بسیار کوتاهی دارد. در حقیقت در سال 82 برای اولین بار توریسم درمانی در گردشگری ایران از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت.

 

گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود. در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ‌ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ.

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 337115
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید