کسب رتبه دوم تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي در جشنواره شهيد مطهري
رتبه دوم تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي در سيزدهمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري به دانشگاه علوم پزشکي ايران تعلق گرفت.
رتبه دوم تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي در سيزدهمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري به دانشگاه علوم پزشکي ايران تعلق گرفت.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، اختتاميه سيزدهمين جشنواره آموزشي مطهري شنبه بيست و يکم در مرکز همايش هاي رازي برگزار شد و دکتر مجتبي چهاردولي؛ عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران رتبه دوم اين جشنواره را در حوزه تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي کسب کرد. طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه آموزشي ادغام سونوگرافي در برنامه هاي درسي پزشکي عمومي، عنوان پروژه وي در اين جشنواره بود.
دکتر چهاردولي درحاشيه اين جشنواره با بيان اينکه موضوع ارائه شده به جشنواره بهره برداري از سونوگرافي در آموزش پزشکي است، گفت: ما از سونوگرافي حدود 10 سالي است که در يادگيري حيطه هاي مختلف پزشکي اعم از آناتومي، فيزيولوژي و پاتوفيزيولوژي که از علوم پايه محسوب مي شوند تا ديسيپلين هاي تخصصي استفاده مي کنيم.
وي با اشاره به تجربه دانشگاه هاي بزرگ دنيا در اين زمينه، افزود: به اين نتيجه رسيديم که اين ابزار مي تواند آموزش پزشکي را در مقطع عمومي کاملا متحول کند.
اين متخصص طب اورژانس اظهار کرد: حدود سه سال پيش هم دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران در حيطه کاربرد سونوگرافي در آموزش پزشکي که يک موضوع بسيار جديد است در جمع هفده گروه اعزامي از دانشگاه هاي بزرگ آمريکا و کانادا، مقام اول را به دست آوردند.
دکتر چهاردولي افزود: متاسفانه سالهاي بعد از آن، چون مسابقات در آمريکا بود، امکان شرکت مجدد در اين رقابت فراهم نشد و نتوانستيم ظرفيت هايي که در کشور وجود دارد را به دنيا نشان بدهيم.
وي گفت: خوشحالم با شرکت در جشنواره شهيد مطهري توانستيم سوالاتي را در ذهن کساني که در زمينه آموزش پزشکي تصميم گير هستند، ايجاد کنيم، که چگونه مي توان از اين ابزار در آموزش پزشکي استفاده کنيم؟
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران افزود: با استفاده از دستگاه سونوگرافي خيلي از مفاهيم پزشکي را مي توان به دانشجوي پزشکي راحت تر آموزش داد؛ از اين طريق دانشجو به راحتي درون بدن را مي بيند با آناتومي و فيزيولوژي بدن آشنا مي شود. به عنوان مثال حرکت قلب و دريچه هاي آن را مي بيند و مشاهده مي کند که در موارد بيماري، بدن به شکلي در مي آيد.
بنابر اين گزارش سيزدهمين جشنواره شهيد مطهري امسال در شش حيطه شامل تدوين و بازنگري برنامه آموزشي، ارزشيابي آموزشي، مديريت و رهبري آموزشي، طراحي و توليد محصولات آموزشي، يادگيري الکترونيکي و ياددهي و يادگيري برگزار شد و برگزيدگان آن معرفي شدند.
اختتاميه جشنواره همزمان با افتتاحيه بيست و يکمين همايش کشوري آموزش پزشکي به صورت مجازي با حضور معاون آموزشي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، رييس کميسيون «آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس يازدهم» و همچنين رييس دانشگاه علوم پزشکي ايران در مرکز همايش هاي رازي برگزار مي شد، و دکتر سعيد نمکي؛ وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و ساير روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور نيز از طريق ويدئو کنفرانس در مراسم شرکت کردند.
گالري عکس
خبر: دزفولي
عکس :نجفي
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، اختتاميه سيزدهمين جشنواره آموزشي مطهري شنبه بيست و يکم در مرکز همايش هاي رازي برگزار شد و دکتر مجتبي چهاردولي؛ عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران رتبه دوم اين جشنواره را در حوزه تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي کسب کرد. طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه آموزشي ادغام سونوگرافي در برنامه هاي درسي پزشکي عمومي، عنوان پروژه وي در اين جشنواره بود.
دکتر چهاردولي درحاشيه اين جشنواره با بيان اينکه موضوع ارائه شده به جشنواره بهره برداري از سونوگرافي در آموزش پزشکي است، گفت: ما از سونوگرافي حدود 10 سالي است که در يادگيري حيطه هاي مختلف پزشکي اعم از آناتومي، فيزيولوژي و پاتوفيزيولوژي که از علوم پايه محسوب مي شوند تا ديسيپلين هاي تخصصي استفاده مي کنيم.
وي با اشاره به تجربه دانشگاه هاي بزرگ دنيا در اين زمينه، افزود: به اين نتيجه رسيديم که اين ابزار مي تواند آموزش پزشکي را در مقطع عمومي کاملا متحول کند.
اين متخصص طب اورژانس اظهار کرد: حدود سه سال پيش هم دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران در حيطه کاربرد سونوگرافي در آموزش پزشکي که يک موضوع بسيار جديد است در جمع هفده گروه اعزامي از دانشگاه هاي بزرگ آمريکا و کانادا، مقام اول را به دست آوردند.
دکتر چهاردولي افزود: متاسفانه سالهاي بعد از آن، چون مسابقات در آمريکا بود، امکان شرکت مجدد در اين رقابت فراهم نشد و نتوانستيم ظرفيت هايي که در کشور وجود دارد را به دنيا نشان بدهيم.
وي گفت: خوشحالم با شرکت در جشنواره شهيد مطهري توانستيم سوالاتي را در ذهن کساني که در زمينه آموزش پزشکي تصميم گير هستند، ايجاد کنيم، که چگونه مي توان از اين ابزار در آموزش پزشکي استفاده کنيم؟
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران افزود: با استفاده از دستگاه سونوگرافي خيلي از مفاهيم پزشکي را مي توان به دانشجوي پزشکي راحت تر آموزش داد؛ از اين طريق دانشجو به راحتي درون بدن را مي بيند با آناتومي و فيزيولوژي بدن آشنا مي شود. به عنوان مثال حرکت قلب و دريچه هاي آن را مي بيند و مشاهده مي کند که در موارد بيماري، بدن به شکلي در مي آيد.
بنابر اين گزارش سيزدهمين جشنواره شهيد مطهري امسال در شش حيطه شامل تدوين و بازنگري برنامه آموزشي، ارزشيابي آموزشي، مديريت و رهبري آموزشي، طراحي و توليد محصولات آموزشي، يادگيري الکترونيکي و ياددهي و يادگيري برگزار شد و برگزيدگان آن معرفي شدند.
اختتاميه جشنواره همزمان با افتتاحيه بيست و يکمين همايش کشوري آموزش پزشکي به صورت مجازي با حضور معاون آموزشي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، رييس کميسيون «آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس يازدهم» و همچنين رييس دانشگاه علوم پزشکي ايران در مرکز همايش هاي رازي برگزار مي شد، و دکتر سعيد نمکي؛ وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و ساير روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور نيز از طريق ويدئو کنفرانس در مراسم شرکت کردند.
گالري عکس
خبر: دزفولي
عکس :نجفي
کپی لینک کوتاه: