• 1401/10/03 - 09:53
  • - تعداد بازدید: 71
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZB98
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی ایران در کارگاه آموزشی مهارت مدیریت استرس:

فراگیری مهارت های زندگی برای داشتن خانواده شاداب تر ضروری است

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در امور بانوان و خانواده گفت: بانوان باید سعی کنند از جایگاه خود به نحو شایسته استفاده کنند و مهارت های مدیریتی برای مواجهه با بحران های مختلف زندگی را فرا گیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران‌؛  دکتر فاطمه رضوان مدنی- مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده در کارگاه آموزشی مهارت مدیریت استرس روز چهارشنبه 30 آذر 1401 با اشاره به جایگاه و مقام زن و نقش، موثر آنها بیان کرد: به منظور توانمند سازی بانوان شاغل  که بیش از 60 درصد از جمعیت دانشگاه را تشکیل می دهند، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به ابعاد مختلف توانمند سازی بانوان اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روانی بانوان و با حمایت ریاست دانشگاه موفق شدیم تا  برنامه ورزشی در طول ساعت کاری را برای بانوان شاغل اجرا کنیم که مدت استفاده از این برنامه به مدت سه ساعت در هفته می باشد و امیدوارم با همکاری واحدهای تابعه این طرح در مراکز تحت پوشش هم اجرا شود.
مشاور امور زنان دانشگاه از اجرای طرح غربالگری سرطان های شایع زنان در سال آینده خبر داد و افزود: شناسایی بانوان موفق،  راه اندازی صندوق قرض الحسنه ویژه بانوان و حل چالش های این گروه هدف از دیگر برنامه های ما است.
 مریم اوشانی- مدیر پرستاری مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی حضرت رسول (ص) نیز در بخش ابتدایی این برنامه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان عنوان کرد: مدیریت استرس یک مهارت و جزو توانمندی های ضروری زندگی است.
وی با بیان این مطلب که تغییر سبک زندگی زمینه بروز تهدید جدی استرس‌ را به همراه داشته است، افزود: رخداد های مختلف غیر قابل پیش بینی  پیرامون ما رخ می دهد که لازم است با آموزش های لازم بتوانیم پذیرای آنها باشیم و این بحران ها را مدیریت کنیم.
در ادامه، دکتر شهربانو قهاری- عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان مدرس این کارگاه،  آموزش های لازم در خصوص انواع استرس، عوامل موثر بر استرس و مدیریت استرس با فنون شناختی و رفتاری را ارائه داد.
کارگاه آموزشی مهارت مدیریت استرس با حضور نمایندگان بیمارستان‌های مختلف و مراکز بهداشت روز چهارشنبه 30 آذر 1401 در مجتمع حضرت رسول (ص) برگزار شد.
پایان مطلب //

 

  • گروه خبری : بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 9269
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید