• 1401/12/13 - 12:22
  • - تعداد بازدید: 196
  • - تعداد بازدیدکننده: 180
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z759

برگزاری جشنواره «سرزمین جوان من» رویدادی فرهنگی با محوریت جوانی جمعیت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها در حوزه جوانی جمعیت، گفت: جشنواره «ملی هنری و ادبی سرزمین جوان من» رویدادی فرهنگی به منظور ترغیب جامعه برای فرزندآوری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی شنبه سیزدهم اسفند 1401 در نشست خبری جشنواره ملی سرزمین جوان من، اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک اولویت ملی مطرح است و بر اساس قانون وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در قالب راه اندازی قرارگاه های جوانی جمعیت وارد عمل شده اند.

وی با بیان اینکه بدون توجه به ابعاد فرهنگی اهداف جوانی جمعیت محقق نخواهد شد، افزود: بعد فرهنگی جوانی جمعیت فراتر از وظایف دانشگاه هاست اما ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به تعریفی که از دانشگاه های نسل چهار وجود دارد، به عنوان یک وظیفه اجتماعی به این موضوع ورود کرده ایم.

پازوکی گفت: امیدوارم جشنواره «ملی هنری و ادبی سرزمین جوان من» با همکاری رسانه جمعی و گردآوری آثار فاخر و جذاب  بتواند نقش موثری در ترغیب جامعه برای فرزندآوری داشته باشد.

نمایش آثار جشنواره « سرزمین جوان من» در هفته ملی جمعیت

در ادامه دکتر صابر جباری؛ سرپرست مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار کرد: کشور در آستانه سالخوردگی جمعیت قرار دارد و با سرعت در حال پیری هستیم.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی علاوه بر زیرساخت های قانونی، خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ سازی حتی به شرط بهبود شرایط اقتصادی بحران جمعیت حل نمی شود.

جباری افزود: در مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از تمام دستگاه های فعال در حوزه فرهنگی دعوت به همکاری شده است.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پایان گفت: آثار جشنواره «ملی هنری و ادبی سرزمین جوان من» در هفته ملی جمعیت؛ اردیبهشت ماه 1402به نمایش گذاشته می شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 12262
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید