• 1403/04/10 - 11:32
  • - تعداد بازدید: 108
  • - تعداد بازدیدکننده: 103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZuvYo

نظارت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر حوزه‌های انتخابات ریاست جمهوری

شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار نسبت به نظارت بهداشتی مراکز طبخ و رستوران‌های تهیه غذای انتخابات برای 217 شعبه اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد.

 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار؛ انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شهریار در 217 شعبه اخذ رأی روز هشتم تیر ماه 1403 همزمان با کل کشور برگزار شد.
 
 
برگزاری این دوره از انتخابات مانند دوره های پیشین با نظارت دقیق و همه جانبه شبکه بهداشت و درمان همراه بود و تیم های نظارتی شبکه بهداشت و درمان متشکل از 13 نفر کارشناس بهداشت محیط از ساعات آغازین شروع رای‌گیری، به شعب مختلف اخذ رای در سطح شهر و روستا مراجعه و رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد بازدید قرار دادند.
 
 
بازدید بهداشتی مراکز طبخ و رستوران های تهیه غذای انتخابات با تشکیل تیم های سیار و ثابت بهداشت محیط؛ از روزهای مشرف به انتخابات برنامه ریزی و  انجام شد و 10 نفر از کارشناسان بهداشت محیط نیز با حضور و استقرار در مراکز تهیه و طبخ غذا؛ رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مورد نظارت مستقیم قرار دادند. 
 
 
از شاخص های نظارتی شبکه بهداشت و درمان می توان به  رعایت بهداشت  فردی متصدیان و شاغلین این مراکز و بهداشت عمومی و استاندارهای بهداشت محیط  فضای مراکز و همچنین سلامت مواد غذایی تهیه شده؛  اشاره نمود.
 
 
سلامت مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه غذا و همچنین سلامت غذا و مواد غذایی تهیه شده از طریق انجام نمونه برداری با تجهیزات تخصصی کارشناسان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.
 
 
آموزش مستقیم و چهره به چهره به متصدیان در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛ بهداشت عمومی و فردی؛ دمای مناسب برای نگهداری موادغذایی؛ نحوه شستشو گندزدایی سطوح و مواد غذایی، استانداردهای ساختمانی مراکز تهیه و طبخ  و ... در تمام بازدیدها انجام شد.
 
 
کارشناسان بهداشت محیط با بهره گیری از تجهیزات سنجش پرتابل موفق به انجام  175 مورد کارشناسی و سنجش سلامت محیط و مواد غذایی شامل کنترل دمای یخچال‌  و فریزر؛ یدسنجی نمک مصرفی در مراکز شدند. 
 
 
سنجش سلامت آب از طریق نمونه برداری آب شرب و انجام کلر سنجی در  رستوران‌های طبخ غذا و شعب انتخابات در روزهای قبل از انتخابات و روز اینتخابات از جمله اقدامات انجام شده از سوی شبکه بهداشت و درمان بوده که توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شد.  
 
 
از جمله اقدامات ارزشمند و موثری که در راستای نظارت بر بهداشت عمومی و سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شعب اخذ رأی شهرستان شهریار انجام شد؛ گشت های مشترک تیم های نظارتی شهرستانی با عضویت معاون فرماندار شهریار و نماینده اداره دامپزشکی بود که روز قبل از انتخابات 10 مورد بازدید و روز انتخابات نیز 10 مرکز مورد بازدید و کارشناسی قرار گرفت.
  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 335360
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
روابط عمومی شهریار
خبرنگار:

روابط عمومی شهریار

تصاویر