• 1401/11/03 - 22:09
  • - تعداد بازدید: 192
  • - تعداد بازدیدکننده: 189
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZTx9

نظارت و ارزیابی بر اجرای قانون جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود

نخستین کمیته رصد و پایش قرار گاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر هاله احمد نیا - معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس کمیته رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت با بیان اهداف، شرح و تقسیم وظایف اعضاء اظهار کرد: در نخستین جلسه کمیته رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت، به منظور نظارت و ارزیابی عملکرد سایر کمیته های ذیل قرار گاه جوانی جمعیت، از میان اعضای کمیته رصد و پایش، ناظر تعیین شد.

وی بیان کرد: تنظیم برنامه پایش برای ریاست قرارگاه و‌ معاونین از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و‌بیمارستان ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رئیس کمیته رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه گفت: در این جلسه مقرر شد تا گزارش کمیته در  دوازدهمین قرارگاه جوانی جمعیت مطرح شود.

احمدنیا در بخش دوم صحبت های خود با اشاره به فعالیت کمیته رصد و پایش به اهمیت و ضرورت تشکیل قرار گاه جوانی جمعیت پرداخت و افزود: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان مؤثر بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی - اجتماعی را برای آن کشور فراهم می کند.

وی یادآور شد: در سال های اخیر، با توجه به تغییر و تحولات جمعیت در کشور، متأسفانه روند باروری در کشور شیب نزولی داشته است. به طوری که نرخ باروری کلی از 2.1 در سال 1395 به 1.65 در سال 1400رسیده است و متاسفانه این روند کاهشی همچنان ادامه داشته و با سطح جانشینی فاصله زیادی دارد‌.

احمدنیا تصریح کرد: بنابراین به منظور اجرای مداخلات مناسب با همکاری سازمان های ذیربط و در راستای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و ایجاد قرارگاه های متناظر به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی در زمینه ساختار قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: ریاست دانشگاه به عنوان رئیس، معاون بهداشت دانشگاه نیز جانشین رئیس و دبیر قرارگاه و اداره جوانی جمعیت هستند که معاونت های دانشگاه، کمیته های ذیل قرارگاه و کمیته رصد و پایش و رسانه ذیل دبیرخانه قرارگاه قرار دارند.

رئیس کمیته رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به ساختار مطلوب این کمیته و اعضاء و افراد تاثیر گذار دانشگاه که در این کمیته حضور دارند؛ بتوانیم گامی موثر برای اجرای بهینه قانون جوانی جمعیت و در تمامی سطوح دانشگاه علوم پزشکی ایران برداشته شود.

پایان مطلب //

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 10596
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید