• 1401/10/27 - 09:31
  • - تعداد بازدید: 179
  • - تعداد بازدیدکننده: 171
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDs9
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست «هم اندیشی بانوان نظام سلامت» عنوان کرد

۹ هزار کرسی هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به بانوان اختصاص دارد/ قبل از انقلاب ۳ هزار و ۵۰۰ پزشک زن داشتیم و اکنون ۶۶ هزار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 9 هزار و 340 عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از بانوان دانشمند هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست «هم اندیشی بانوان نظام سلامت» که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: بر خلاف تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی، بعد از انقلاب استعدادهای بانوان شکوفا شد و میزان این شکوفایی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال پیش از انقلاب فقط 3500 پزشک زن داشتیم و هم اکنون 66 هزار پزشک زن داریم.
 
وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور 21 هزار و 166 نفرند که 9 هزار و 340 نفر از آنان را بانوان دانشمند تشکیل می دهند. از این تعداد 751 نفر استاد تمام ، 1755نفر دانشیار، 5 هزار و809 نفر استادیار و 1032 نفر نیز مربی هستند.
 
وزیر بهداشت تعداد کل دانشجویان علوم پزشکی را 122 هزار و 723 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: قبل از انقلاب 6 درصد از دانش آموختگان از بانوان بودند که این رقم بعد از انقلاب به بیش از 50 درصد رسید. در بین کارکنان ستاد وزارت بهداشت 1772 بانو حضور دارند و در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز 302 هزار و 879 نفر از کارکنان زن هستند.
 
دکتر عین اللهی بیان داشت: مرگ مادران باردار قبل از انقلاب 250 نفر در هر ۱۰۰ هزار مورد بوده که الان به ۲۰ نفر در هر 100 هزار مورد رسیده است و سن امید به زندگی زنان پیش از انقلاب زیر ۶۰ سال بود که الان به بالای 73 سال رسیده است.
 
وزیر بهداشت با بیان این که امروزه یکی از نکات اساسی، توجه به مساله اخلاق و امور فرهنگی در وزارت بهداشت است، گفت: استفاده از توانمندی های بانوان به ویژه بانوان دانشمند از سیاست های کلی وزارت بهداشت است. در همه گیری کرونا شاهد نتایج کمک گرفتن از بانوان و فداکاری های آنان بودیم؛ به نحوی که طی سه ماه اخیر مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران تک رقمی بود و طی 15 روز نیز مرگ و میر به صفر رسید.
 
پایان مطلب//
  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 10297
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید