• 1402/04/17 - 10:28
  • - تعداد بازدید: 191
  • - تعداد بازدیدکننده: 183
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZTyb

جشن بزرگ عید غدیر خم در مسجد امام حسین(علیه السلام)

جشن بزرگ عیدالله اکبر، عید سعید غدیرخم روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسجد امام حسین(علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، این مراسم که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا توسط حجت‌الاسلام و المسلمین پورموسوی آغاز شد، سپس محمدمهدی عباسی دانشجوی پزشکی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

این جشن باشکوه که اجرای آن بر عهده محمدامین طاهری دانشجوی هوشبری بود با اعلام برنامه های جشن پیگیری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری سخنران مراسم عید ولایت به ایراد سخنرانی در خصوص تبیین جایگاه این عید بزرگ و اهمیت آن پرداخت.

وی با اشاره به آیاتی از قبیل آیه ولایت، آیه مودت و آیه انفاق به جایگاه امیرالمومنین در قرآن کریم اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای روز غدیر، در خصوص فضایل عید سعید غدیر خم به نقل از پیامبر عظیم الشان اسلام اظهار کرد:«روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است. روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن ابی طالب را چون نشانه ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند و روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد».  

از نکات جالب این جشن شعر خوانی دانشجویان شاعر حاضر در جشن بود که امیرحسین اشراقی و ایلیا فرخیان از دانشجویان پزشکی، ابیات خودسروده غدیریه را برای حاضران خواندند.

پایان بخش مراسم جشن بزرگ ولایت، مولودی خوانی و مدیحه سرایی جمعی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) بود که محسن ترکمن، مصطفی کرمی، سید محمدرضا میری، حمید سرلک، طه علیزاده و محمدمهدی ستاری بود با اشعار و سرودهایی در مدح حضرت علی(علیه السلام) محفل دانشجویان را شعف مضاعفی بخشیدند.

همچنین برندگان مسابقات برگزار شده در طی هفته ولایت و امامت اعلام و جوایز آنان اعطاء شد و از سادات حاضر نیز تجلیل به عمل آمد.

در انتهای این محفل گرم و صمیمی، حاضرین بر سفره اطعام امیرالمومنین(علیه السلام) حاضر شدند.

  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی
  • کد خبر : 17322
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید