• 1402/04/26 - 09:04
  • - تعداد بازدید: 164
  • - تعداد بازدیدکننده: 159
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2Sb

مراسم استقبال از ماه محرم الحرام و عزاداری هیئت دانشجویی ثارالله ( ع)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مراسم استقبال از ماه محرم و حسن ختام برنامه‌های هیئت دانشجویی ثارالله روز دوشنبه 26 تیر 1402 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمود عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

در ادامه حجت الاسلام  عیسوی به ایراد سخنرانی پیرامون علل اسوه شدن سالار شهیدان امام حسین(ع)گفت: هر فرهنگی که بتواند عناصر اصلی خود را در ذهن و دل مردم زنده نگه دارد، می تواند بقا داشته باشد. این عناصر شامل تکنولوژی و وسیله است و از این میان، عنصر مراسم و مناسک به راحتی مضمحل نمی شود. هر پیامبری که آمد علاوه بر اینکه شریعت داشته برای اینکه انسجام اجتماعی ایجاد کند نیاز به یک مناسک نیز داشته است و همین مناسک بوده که ادیان الهی به‌خصوص تشیع را با وجود آنکه در اقلیت بوده، ماندگار و روز به روز قوی تر و قدرتمندتر کرده است.

وی ادامه داد: چرا فرهنگ ایرانی از بین نرفته است؟ زیرا مراسمهای جذاب و زیادی داشته و این موارد باعث ایجاد هویت و ماندگاری شده است.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص عوامل پایداری فرهنگ ها، به دو بعد عقلانی و عاطفی تمدن ها اشاره کرد و  گفت: اگر تمدن فقط یکی از این دو بعد را توجه کند، ادامه دار نخواهد شد.

 حجت الاسلام عیسوی به هدف عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و افزود: گریه در سوگ امام حسین(ع) معبری برای رسیدن به اهداف والا و متعالی تر است.

وی با اشاره به عوامل اسوه شدن سرور شهیدان خاطرنشان کرد: عمل به تکلیف باعث الگو شدن امام حسین(ع) شد؛ این عمل به تکلیف در برهه‌ای صبر و در برهه‌ای قیام حضرت بود.

پایان مطلب//

 

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 17843
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید