• 1401/11/11 - 12:25
  • - تعداد بازدید: 132
  • - تعداد بازدیدکننده: 129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZcD9
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

ورود به بازار کار فارغ التحصیل دانشگاهی با اجرای بوتکمپ ها تسهیل می شود

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اولویت اجرای بوتکمپ در این دانشگاه، تسهیل ورود به بازار کار فارغ التحصیلان با شکوفایی استعدادهایشان در راستای بهره وری از شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالوهاب برادران در نشست خبری بوتکمپ کارآفرینی در صنعت سلامت عنوان کرد: دانشگاه های نسل اول که بحث درمان و آموزش فعال است و نیاز بشر به مواردی روز به روز بیشتر می شود و دانشگاه های نسل دوم به سمت پژوهش رفتند. دانشگاه نسل سوم نیز مرتبط با صنعت و دانشگاه نسل چهارم ارتباط با صنعت و تولید محصول با رسالت اجتماعی حل مشکل را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران جزو دانشگاه نسل چهارم است و به انتخاب رتبه بندی بین المللی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پیشگیری و بهداشت رتبه نخست در جهان را در سال 2022 کسب کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: وقتی دانشجو وارد بازار کار می شود باید نسبت به بسیاری از حیطه ها آشنایی داشته باشد.

برادران ادامه داد: اگر پژوهش های دانشگاهی مشکلی از کشور حل نکند ارزشی ندارد زیرا نگاه علمی برطرف کردن مشکلات با اتکا به دانش و توانایی ملی به جای صرفا نوشتن مقاله اهمیت دارد.

وی افزود: اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه، برطرف کردن معضلات دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه ها و ورود آنها به بازار کار، شکوفایی استعدادها در بوتکمپ و بهره وری از شرکت های دانش بنیان و در نهایت ارتباط با آنها و استفاده از تمامی ظرفیت های دانشگاهی است.

برجی خانی: تاثیر بوتکمپ در زمینه سرمایه گذاری و استراتژی کسب و کار

در ادامه این نشست نیز آرش برجی خانی مدیرعامل هلثیو عنوان کرد: بوتکمپ کارآفرینی صنعت سلامت در حوزه های سلامت دیجیتال، بایوتکنولوژی، دارو و سلامت پزشکی فعالیت می کند. استقبال از این بوتکمپ چشمگیر بوده و از 23 استان کشور حضور فعال داشتند. همچنین خروجی این برنامه آشنایی افراد با صنعت سلامت، استفاده از ایده های اولیه برای صنعت کسب و کار و کاهش ریسک برای ورود دانشجویان به حوزه سلامت است.

برجی خانی تشریح کرد: بوتکمپ در زمینه سرمایه گذاری، خدمات زیرساخت، منتورشیپ یادگیری تخصصی کسب و کار و همچنین استراتژی کسب و کار به شرکت کنندگان در بوتکمپ کمک می کند. گام نخست در این زمینه آموزش است و دانشگاه علوم پزشکی ایران فرصت همکاری مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای مهارت های نرم از جمله اصلاح ذهنیت کارآفرینان در موفقیت کسب و کار مهم است و از الزامات پیشرفت کشور یادگیری کارآفرینی در سنین پایین تر است.

همچنین در ادامه این نشست خبری عبدالوهاب برادران سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران به سوالات رسانه ها در خصوص زمان و نحوه برگزاری بوتکمپ سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران پاسخ داد.

گفتنی است، بوتکمپ یک روش آموزشی است. در این روش، از فعالیت گروهی استفاده می شود. به طور کلی می توان بوتکمپ ها را دوره های آموزشی گروهی و فشرده معنا کرد. هدف از برگزاری به صورت کارگاهی است که بتوان توانایی های حرفه ای افراد ارتقا یابد. بنابراین یک برنامه آموزشی چندماهه با هدف جریان سازی، تربیت نیروی انسانی، تعریف مسئله و ایجاد تیم ها برای حل مسئله صورت می پذیرد.

خبرنگاران مفدا ایران (مریم عباس زاده - مهسا واحدیان ابوترابی)`

  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی
  • کد خبر : 11070
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید