• 1403/07/25 - 13:56
  • - تعداد بازدید: 128
  • - تعداد بازدیدکننده: 108
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /ZuSEo
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران،

کادر نظام سلامت در سالگرد حمله به بیمارستان المعمدانی غزه تجمع کردند

کادر نظام سلامت در سالگرد حمله به بیمارستان المعمدانی غزه در دانشگاه علوم پزشکی ایران با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را بر علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به مناسبت سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی تجمع پزشکان، کارمندان و دانشجویان نظام سلامت در این دانشگاه برگزار شد.
 
 
در این برنامه دکتر نادر توکلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، عنوان کرد: در هیچ جایی حرمت حوزه درمان قابل شکستن نیست و هر کس این حرمت را بشکند محکوم است، اقدامات رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به مرکز درمانی و بیمارستان‌ها محکوم است. ایران اسلامی با مدیریت دقیق و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اقتدار خود را در منطقه به نمایش گذاشته است.

 

در ادامه محمد حسین زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: جنایت‌های اسرائیل از بدو تاسیس شروع شده و در طی سالیان دراز جنبش‌های متعددی در برابر این جنایات شکل گرفته است و پس از طوفان الاقصی اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت.

 

وی ادامه داد: امروز سالگرد حمله به بیمارستان المعمدانی غزه است و طی چند روز گذشته بیمارستان صحرایی جمهوری اسلامی و بیمارستان بعلبک لبنان مورد حمله قرار گرفتند، ولی علی‌رغم سکوت مرگبار مجامع بین المللی اسرائیل رفتنی است و با این جنایات نمی‌تواند بقا خود را حفظ کند. ما کارکنان نظام پزشکی ضمن اعلام حمایت از جبهه مقاومت جنایات این رژیم را محکوم می‌کنیم.
 
 
در ادامه دکتر مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: ما از اسرائیل توقعی نداریم این رژیم ذاتش وحشی گری است، اما دولت‌هایی که داعیه حقوق بشر دارند چرا سکوت مرگبار گرفته اند. چرا حمله به بیمارستان‌ها را محکوم نمی‌کنند.
 
 
وی ادامه داد: به مدرسه، بیمارستان، دانشگاه و عوامل هلال احمر حمله می‌کنند و از کشورهای غربی و آمریکا هیچ صدایی در نمی‌آید، مقاومت تنها نیرویی است که مقابل این تجاوزگری ایستاده بنابراین ما باید از آنها حمایت کنیم و می‌کنیم.


همچنین در این تجمع بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از سوی دکتر زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور قرائت شد:


­­­­­­­بسم الله الرحمن الرحیم

 و نرید أن نمنّ على الّذین استضعفوا فی الأرض ونجعلهم أئمّةً ونجعلهم الوارثین

ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.


بیست و پنجم مهر ماه 1402 یکی از بزرگترین و دردناک ترین فجایع انسانی که ننگ آن در کارنامه سیاه رژیم غاصب صهیونیستی برای همیشه تاریخ باقی خواهد ماند صورت پذیرفت.

حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه توحش رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار نمود و دل آزادگان و آزاد اندیشان بسیاری را در سراسر دنیا آزرده و همراه مردم غزه کرد.

اما سوی دردناک فاجعه در عرصه ای دیگر رقم خورد؛ آنجا که گمان می رفت با این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه، تمامی نهادهای جهانی، بین‌المللی و همه دولت ها در جهت حمایت از انسانیت علیه رژیم نامشروع خونریز موضع گرفته و خواستار توقف جنگ و جنایات این حیوان دردنده خو شوند؛ اما با حمایت های شیطان بزرگ آمریکا، روباه پیر انگلستان، سیاستمداران مستکبر جهان و نهادهای مدعی حقوق بشر نه تنها به این سگ هار قلاده زده نشد بلکه فجایع بزرگ تری یکی پس از دیگری رقم خورد: حمله به مدارس، پناهگاه ها و حمله مجدد بیمارستان های دیگر از جمله بیمارستان الاقصی طی روزهای گذشته. این جنایات، انسانیت را به تحیری غم بار واداشت و زمان و زمین را بابت جنایات این شیاطین وحشی شرمسار کرد.


سازمان بسیج جامعه پزشکی ایران اسلامی، مطابق با وظیفه انسانی و نیز وظیفه حرفه‌ای خود لازم می داند که بار دیگر، اقدامات رژیم منحوس و غاصب صیهونیستی را محکوم کرده و ضمن اعلام همدلی و بیان رنج عمیق خود از جنایات یک سال گذشته در تاریخ بشریت و نیز تحسین و افتخار به یک سال مقاومت و ایستادگی و ایمان مردم شریف غزه، آمادگی خود را جهت حضور در منطقه و یا هر گونه اقدام لازم جهت خدمت رسانی در عرصه سلامت اعلام نماید؛ همچنین از تمامی مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر، صلیب سرخ جهانی، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف میخواهیم ضمن محکومیت صریح این جنایات،امکان رساندن غذا و دارو برای مردم مظلوم و مقاوم غزه در مسیری امن را فراهم نمایند.



مردم عزیز غزه و لبنان، یک سال است که ندای قلب ما «یا لیتنا کنا معکم» است، ما ردای سپید بر تن، کوله هایمان را بسته ایمو آماده ایم برای بودن در کنار شما / نه از مرگ می هراسیم و نه دنیای فانی ما را مسحور خود گردانیده؛ ما پیروان مکتب آن مبارز کبیر حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و سربازان فرمانده شجاع و بصیر اسلام حضرت امام خامنه ای مدظله العالی آماده ایم تا در نهضت آخرالزمانی یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، جان، مال، خانواده و آبروی خود را همچون تمام فرماندهان شجاعمان در مسیر آزادی قدس شریف از متوسلیان تا سلیمانی و نیلفروشان و همه شهدای اسلام عزیز فدای راه حقانیت و جبهه مقاومت نمائیم، باشد که خداوندگار عالم در بهترین زمان و بهترین مکان ما را برای خود انتخاب نماید. و من یتولّ اللّه و رسوله والّذین آمنوا فإنّ حزب اللّه هم الغالبون.

 

گفتنی است، در این مراسم که جمع کثیری از مدیران وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر، سازمان نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی و بسیجیان سازمان بسیج دانشجویی کشور حضور داشتند، گفتنی است، اجرای تواشیح از سوی گروه حضرت محمد رسول الله نیز از دیگر برنامه‌های این تجمع بود.

 

همچنین روسا، پزشکان، کارمندان نظام سلامت و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، بقیه الله (عج)، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از دیگر حاضرین این برنامه بودند.

 
  • گروه خبری : اخبار برتر,تصاویر,کارکنان
  • کد خبر : 339521
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید