• 1404/05/12 - 08:46
  • - تعداد بازدید: 140
  • - تعداد بازدیدکننده: 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZmbJo
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر؛ 10 الی 16 مرداد ماه 1404

تغذیه با شیر مادر، اولویت امروز، سلامت فردا؛ تغذیه‌ای کامل، بی‌جایگزین و مؤثر که ضامن ایمنی، آرامش و آینده‌ای روشن برای نسل فرداست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، هم‌زمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، معاونت غذا و دارو دانشگاه بر افزایش آگاهی عمومی در این خصوص تأکید کرد. این مناسبت، فرصتی ارزشمند برای ترویج تغذیه با شیر مادر و اطلاع‌رسانی درباره اهمیت آن است.

 

بدیهی است که ساعات و روزهای ابتدایی تولد، نقشی کلیدی در آغاز شیردهی ایفا می‌کند. تماس پوست نوزاد با پوست مادر بلافاصله پس از تولد، و شروع تغذیه با شیر مادر در نخستین ساعت زندگی، نقشی حیاتی در استقرار روند شیردهی، حفظ حیات، و تأمین سلامت نوزادان، شیرخواران و کودکان دارد. تغذیه انحصاری با شیر مادر، زیربنای بقای کودک است؛ چرا که تغذیه‌ای بی‌نظیر، ضروری و بدون جایگزین برای رشد و تکامل کودک فراهم می‌کند.

 

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، از هوش بالاتر و توان جسمی بیشتری نسبت به سایر کودکان برخوردارند. شیر مادر حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز مانند پروتئین، چربی و ویتامین‌هاست، و همچنین آنتی‌بادی‌هایی دارد که کودک را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. این نوع تغذیه، قابل‌هضم‌تر از سایر فرآورده‌هاست و حس امنیت و آرامش را در نوزاد ایجاد کرده و موجب کاهش استرس در مادر می‌شود.

 

شیر مادر مغذی‌ترین تغذیه برای نوزاد است و خطر ابتلا به چاقی، دیابت، و عفونت‌های تنفسی و گوارشی را کاهش می‌دهد.

 

این گزارش با همکاری واحد تحقیق و توسعه و واحد طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو تهیه شده است.

  • گروه خبری : اخبار برتر,غذا و دارو
  • کد خبر : 353763
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
عباس نوریان
خبرنگار:

عباس نوریان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید