• 1401/12/13 - 14:55
  • - تعداد بازدید: 173
  • - تعداد بازدیدکننده: 165
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZE59
نخستین همایش پاپیلوما ویروس انسانی برگزار شد

دکتر جزایری: همایش پاپیلوما، محلی برای تبادل دانش میان بالین و پایه است

نخستین همایش پاپیلومای انسانی، با همکاری اساتید رشته زنان، ارولوژی، پوست، روانپزشکی و ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و از زحمات اساتید در راه اندازی کلینیک پاپیلوما در بیمارستان لولاگر قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سید محمد جزایری، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس کنفرانس به اهمیت دستیابی به زبان مشترک میان بالین و پایه اشاره کرد و گفت: از سال 1394 که متوجه معضلی به نام پاپیلوما در کشور شدیم، مشکلات بسیار زیادی در جامعه در این خصوص وجود دارد که امروز به بخش هایی از آن اشاره می شود اما اگر به علت اصلی این مشکلات خصوصا در کشورهای جهان سوم بپردازیم، جدایی بخش های تخصصی از یکدیگر خصوصا  ناآگاهی آزمایشگاه ها و متخصصین بالین از فعالیت های یکدیگر است.

وی عملکرد جزیره ای و جدا از هم را روشی ناکارآمد در قرن بیست و یک خواند و تصریح کرد: بر آن شدیم تا از امسال در روز جهانی اطلاع رسانی ویروس پاپیلوما، همایشی در این حوزه برگزار کنیم تا بتواند پیوندی میان بالین و آزمایشگاه باشد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: این نوید را می دهم که از سال آینده به صورت چند روزه و با همکاری کارشناسان و اساتید بین المللی این همایش را برگزار خواهیم کرد تا همکاران از آخرین تحقیقات و اطلاعات در این زمینه آگاهی یابند.

دکتر جزایری، ضمن معرفی کلینیک پاپیلوما گفت: در دوران پاندومی کرونا، همکاری مناسبی میان آزمایشگاه و بالین شکل گرفت که البته ویروس پاپیلوما با آن متفاوت است. علت هم این است که کرونا بسیار با سروصدا در کشورها آمد و همچون سیل مخرب عمل کرد. این در حالی است که پاپیلوما نیز نقش عمده ای در شیوع سرطان و زیگیل تناسلی ایفا کرده است.

وی افزود: بیماران مشکوک به عفونت و پاپیلوما می توانند به این کلینیک مراجعه کنند. همچنین هماهنگی مناسبی میان همکاران زنان، درماتولوژیست، اورولوژیست و گوش و حلق و بینی انجام شده تا بیماران به ویروس شناس بالینی ارجاع داده شوند. قطعا برای درمان این بیماران نیازمند همکاری میان رشته های مختلفی هستیم به نوعی که 13 تخصص در زیر یک چتر می توانند به بیماران سرویس ارائه دهند.

گام های مهم در پاپیلوما

در ادامه دکتر آنژیلا عطایی، دبیر علمی همایش، ضمن قدردانی از کمیته علمی و همکارانی که در اجرای این همایش کمک کرده اند، خاطر نشان کرد: از سخنرانان و افرادی که قدم های مهمی را در یکسال گذشته در حوزه پاپیلوما و راه اندازی کیلینک پاپیلوما در بیمارستان لولاگر برداشته اند، قدردانی می کنم و از اینکه متخصصین مختلف در رشته های پایه و بالین در کنار هم جمع شده اند سپاسگزارم.

مرکز ارجاع بیماران پاپیلوما

دکتر سپیده هراتی، رییس بیمارستان لولاگر نیز در این همایش با بیان اینکه "خوشحالم  بیمارستان لولاگر به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه ایران، توانست  کمکی در راستای درمان این بیماران داشته باشد" اظهار داشت: کلینیک پاپیلوما در روزهای پایانی 1400 در بیمارستان افتتاح شد و در این مدت تعداد زیادی از بیماران از سراسر کشور جذب این کلینیک شدند.

وی به ارجاع بیماران به کلینیک پاپیلوما اشاره کرد و گفت: اکنون ارجاعات از مراکز سطح یک و دو انجام می شود و با ارتباط مناسبی که با مجموعه داروخانه دانشگاه داشتیم توانستیم برای دریافت واکسن این ویروس توافق نماییم.

به وقت قدردانی

در پایان این مراسم از دکتر جلیل کوهپایه زاده، دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت ، دکتر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر هراتی، رییس بیمارستان لولاگر و دکتر آندرا کاسریزا، از کشور ایتالیا به عنوان سخنران و افرادی که نقش مهمی در برقراری و راه اندازی کلینیک پاپیلوما داشتند، قدردانی شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 12293
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید