• 1405/03/31 - 07:47
  • - تعداد بازدید: 84
  • - تعداد بازدیدکننده: 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z2GZp
پروژه‌ای ملی در مسیر ارتقای تاب‌آوری نظام سلامت کشور

آخرین اقدامات برای بهره‌برداری از دومین اورژانس هسته‌ای کشور بررسی شد

استانداردهای فنی و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی دومین اورژانس هسته‌ای کشور در جریان بازدید هیئت مرکز نظام ایمنی هسته‌ای از بیمارستان شهدای هفتم تیر، بررسی و بر رفع سریع نواقص تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی شهدای هفتم تیر، روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵، هیئتی از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با حضور در این بیمارستان از روند آماده‌سازی پروژه اورژانس هسته‌ای بازدید کردند.

 

دکتر سیدعبدالهادی دانشی، رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: ایجاد دومین اورژانس هسته‌ای در این مرکز درمانی، گامی مهم در توسعه ظرفیت‌های تخصصی حوزه مدیریت بحران و افزایش آمادگی نظام سلامت در شرایط ویژه است.

 

وی همچنین با اشاره به چشم‌انداز بیمارستان در حوزه خدمات مرتبط با حوادث پرتویی و CBRNE افزود: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تداوم ارائه خدمات درمانی در شرایط بحران ایفا کرده و به عنوان یکی از ظرفیت‌های راهبردی کشور در مدیریت حوادث هسته‌ای مطرح شود.

 

در ادامه این بازدید، دکتر اکبرزاده، رئیس حوزه HSE و ایمنی مرکز هسته‌ای ضمن تشریح پروتکل‌های ایمنی هسته‌ای، بر الزامات فنی و ساختاری فضای اورژانس هسته‌ای تأکید کرد و رعایت دقیق استانداردهای ایمنی را از پیش‌شرط‌های اصلی بهره‌برداری ایمن و مؤثر از این مرکز دانست.

 

همچنین کارشناسان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در جریان این بازدید، ضمن معرفی حوزه‌های تخصصی فعالیت خود، دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود را درباره روند تکمیل، تجهیز و آماده‌سازی مرکز ارائه کردند و بر ضرورت هماهنگی دقیق میان بخش‌های اجرایی و نظارتی تأکید داشتند.

 

بخش قابل توجهی از این برنامه به بازدید میدانی از ساختمان اختصاص یافت. جایی که کارشناسان دو طرف به بررسی جزئیات فنی، شناسایی نواقص و ارائه راهکارهای اصلاحی پرداختند. در این گفت‌وگوهای میدانی، راهکارهای عملی برای تسریع روند تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز نیز مطرح شد.

 

در پایان  مقرر شد جلسات کارشناسی مشترکی میان بیمارستان و مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور برگزار شود تا فرآیند رفع نواقص، تکمیل تجهیزات و آماده‌سازی نهایی این مرکز تا زمان بهره‌برداری به صورت مستمر پیگیری شود.

 

گفتنی است اورژانس هسته‌ای بیمارستان شهدای هفتم تیر به عنوان دومین مرکز از این نوع در کشور، پس از بهره‌برداری نقش مهمی در ارتقای توان پاسخگویی نظام سلامت در مواجهه با حوادث پرتویی، هسته‌ای، شیمیایی و سایر شرایط ویژه ایفا خواهد کرد.

 

این بازدید با حضور دکتر سیدعبدالهادی دانشی، رئیس و دکتر علی طهماسبی مدیر بیمارستان شهدای هفتم تیر، دکتر محسن نوری، مدیر اداره پدافند غیر عامل دانشگاه، همچنین دکتر اکبرزاده رئیس حوزه HSE و ایمنی مرکز هسته‌ای و هیئت همراه انجام شد.

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 372497
کپی لینک کوتاه:
 حبیب بشیری
خبرنگار:

حبیب بشیری

تصاویر

آخرین مراحل آماده‌سازی دومین اورژانس هسته‌ای کشور در بیمارستان شهدای هفتم تیر بررسی شد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید