• 1405/03/30 - 16:11
  • - تعداد بازدید: 17
  • - تعداد بازدیدکننده: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z9JZp

بازسازی تنها مرکز درمان سوختگی تهران به مشارکت خیرین نیاز دارد؛ آسیب بیش از ۶۰ درصدی بیمارستان شهید مطهری در جنگ رمضان

بیش از ۶۰ درصد بخش‌های بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری در جریان جنگ اخیر آسیب دیده است. با توجه به پیچیدگی و هزینه بالای درمان سوختگی و حضور محدود بخش خصوصی در این حوزه، پویش «جان نو» برای جلب مشارکت خیرین در بازسازی این مرکز و تقویت خدمات درمانی به بیماران سوختگی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مصطفی ده‌مرده‌ای، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری در نشست خبری پویش «جان نو» اظهار کرد: بیماران سوختگی از پرهزینه‌ترین گروه‌های بیماران هستند و به همین دلیل ارائه خدمات درمانی به آنان در بخش دولتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

وی افزود: بیمارستان شهید مطهری که در سال ۱۳۵۲ تأسیس شده، تنها مرکز تخصصی سوختگی تهران با ۱۰۰ تخت فعال و ۱۴ تخت ICU است و بدحال‌ترین بیماران سوختگی از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند.

 

ده‌مرده‌ای با اشاره به خسارت‌های واردشده به این بیمارستان در جریان جنگ اخیر گفت: این بیمارستان دارای چهار اتاق عمل سوختگی، دو بخش ترمیمی، پنج بخش بالینی و شش درمانگاه تخصصی بود که در پی حملات دشمن بیش از ۶۰ درصد آن‌ها آسیب دیده است.

 

وی ادامه داد: در روز نخست حمله به کشور، با توجه به شرایط ایجاد شده تصمیم به تخلیه بیمارستان گرفتیم تا از آسیب احتمالی به بیماران جلوگیری شود. روز بعد ترکش‌هایی با وزن یک تا ۱۵ کیلوگرم در محوطه بیمارستان فرود آمد که اگر تخلیه انجام نشده بود احتمال شهادت بیش از ۵۰ نفر از بیماران وجود داشت.

 

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذشده هیچ تلفات جانی در این حادثه نداشتیم و بیماران به بیمارستان حضرت فاطمه (س) منتقل شدند و از زمان انتقال تاکنون بیش از دو هزار بیمار اورژانسی و چهار هزار بیمار سرپایی ویزیت شده و ۷۴۵ عمل جراحی برای بیماران سوختگی در این مرکز انجام شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت ساخت بیمارستان جدید سوختگی در غرب تهران اظهار کرد: بیمارستان سوختگی باب‌الحوائج حدود ۲۰ سال است که در حال ساخت است و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بخش‌های مرتبط با درمان سوختگی آماده شده و تنها تجهیز آن باقی مانده است.

 

ده مرده ای یادآور شد: با تکمیل این پروژه، یکی از مجهزترین و استانداردترین مراکز درمان سوختگی در غرب آسیا راه‌اندازی خواهد شد.

 

در ادامه این نشست، سعید جعفری، مشاور دانشگاه علوم پزشکی ایران در امور خیرین، با تأکید بر نقش بخش دولتی در درمان بیماران سوختگی گفت: به دلیل پیچیدگی و هزینه بالای درمان سوختگی، بخش خصوصی حضور محدودی در این حوزه دارد و ارائه خدمات عمدتاً در مراکز دولتی انجام می‌شود. از این رو مشارکت خیرین در توسعه و بازسازی مراکز درمانی سوختگی اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید مطهری در جریان حملات اخیر به دلیل آسیب‌های واردشده موقتاً از چرخه خدمات خارج شده است، افزود:  امیدواریم با همراهی خیرین سلامت و مشارکت نهادهای مردمی، بازسازی این بیمارستان هرچه سریع‌تر انجام شود و در کنار آن پروژه بیمارستان باب‌الحوائج نیز تکمیل شود تا ظرفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران سوختگی در کشور افزایش یابد.

 

پویش «جان نو» با مشارکت نهادهای مردمی، مؤسسات خیریه زنو و ققنوس و مجموعه‌هایی مانند اتاق بازرگانی تهران و انجمن روابط عمومی ایران شکل گرفته است و هدف آن جلب مشارکت عمومی برای بازسازی بیمارستان شهید مطهری و حمایت از درمان بیماران سوختگی است.

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 372618
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید