• 1403/04/15 - 13:31
  • - تعداد بازدید: 149
  • - تعداد بازدیدکننده: 134
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZP1Yo

بیانیه پایانی چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین

چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین با رویکرد علمی و بین المللی تلاش کرد تا با بررسی مسائل بهداشتی و سلامتی در این رویداد مهم و این اجتماع عظیم بپردازد و با تبادل نظر صاحبان اندیشه و عالمان و متخصصان این حوزه در کشورهای مختلف، راهکارهای مناسب و اجرایی برای ارتقاء بهداشت و سلامت زائران ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در بیانیه پایانی چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین آمده است:

 

قال رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله):«انّ لقتْل الْحسیْن علیه السّلام حرارةً فى قلوب الْمؤمنین لا تبْرد ابداً.»

امروز اربعین همان ندای ملکوتی عاشورایی و مقدمه ای برای یک حرکت خود جوش جهانی است. این حماسه عظیم مردمی که در طول تاریخ و چهل روز پس از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش آغاز شد و تداوم یافت و تبلور انتظار منتقمین خون ابا عبداله الحسین(ع) است.

 

امروز این حرکت عظیم جهانی شده است و به یمن حضور میلیونی زائران و عاشقان اباعبداله (ع) نگاه مردم جهان از هر دین و آیینی را به خود جلب کرده است. در دورانی که وحشی گری رژیم غاصب اسرائیل و سکوت حامیان او دل‌های آزادگان جهان را آزرده و همگان مشتاق رهایی از این همه ظلم گشته اند، این حضور گسترده دل‌ها را به سوی انتظار سوق می دهد.

 

انتظار منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) حفظ سلامت زائران و منتظران حضرتش از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین با رویکرد علمی و بین المللی تلاش کرده است تا به بررسی مسائل بهداشتی و سلامتی در این رویداد مهم و اجتماع عظیم بپردازد و با تبادل نظر صاحبان اندیشه و عالمان و متخصصان این حوزه در کشورهای مختلف راهکارهای مناسب و اجرایی برای ارتقاء بهداشت و سلامت زائران ارائه کند.

 

بررسی زوایای مختلف اثرگذاری پیاده روی اربعین بر سلامت جسم و سلامت روان و توسعه فرهنگ نیز از نگاه برگزار کنندگان کنگره دور نماند و این نکات نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است.

 

امیدواریم که تلاش‌های صورت گرفته از سوی متخصصان و اندیشمندان حوزه سلامت و عاشقان اباعبداله الحسین (ع) مورد قبول حضرت حق قرار گرفته باشد. قطعا نتیجه این کنگره در ارتقا سلامت زائران اربعین مؤثر خواهد بود. انشالله

 

وعد الله الّذین آمنوا منْکمْ و عملوا الصّالحات لیسْتخْلفنّهمْ فی الْأرْض کما اسْتخْلف الّذین منْ قبْلهمْ و لیمکّننّ لهمْ دینهم الّذی ارْتضى لهمْ و لیبدّلنّهمْ منْ بعْد خوْفهمْ أمْناً یعْبدوننی لا یشْرکون بی شیْئاً و منْ کفر بعْد ذلک فأولئک هم الْفاسقون

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی,بهداشت و سلامت,بین الملل
  • کد خبر : 335549
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم