• 1402/10/09 - 15:57
  • - تعداد بازدید: 108
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZucTo
یک مدیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران:

مشارکت در پویش ملی غربالگری به افتخاری برای افراد مبدل شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهرستان قدس گفت: مشارکت در پویش ملی غربالگری به یک افتخار دلگرم کننده برای افراد جامعه تبدیل شده است.

به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس درخصوص پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در این شهرستان عنوان کرد: هدف اصلی از اجرای این کمپین، افزایش آگاهی جامعه از وضعیت فشارخون و قند خون خود و شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر برای فشارخون بالا و دیابت است.

 

وی ادامه داد: با انجام غربالگری، سعی داریم افرادی که مشکوک به بیماری هستند با ارجاع به پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت به مشاوره و درمان مناسب هدایت کنیم. بنابراین از تمام افراد بالای 18سال درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این پویش شرکت شرکت کنند و از میزان فشار خون و قندخون مطلع شوند.

 

میرشریفی درخصوص اینکه چه گام‌هایی برای اجرای این کمپین انجام شده است؟ افزود: در ابتدا، یک برنامه جامع تدوین شد که شامل هماهنگی با واحدها بهداشتی تابعه برای پذیرش مراجعه‌کنندگان، تدوین رسانه‌های آموزشی و اطلاع رسانی و ایجاد ایستگاه‌های غربالگری در نقاط مختلف شهرستان (ادارات، کارخانجات، کارگاه‌ها، فرهنگسراها و سایر اماکن تجمعی) بود و با اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مردم را به فعالیت در پویش دعوت کردیم.

 

وی درباره تاثیر این پویش در شهرستان قدس عنوان کرد: از شروع زمان پویش از 20 آبان تاکنون، تعداد زیادی از افراد در این پویش شرکت کرده و اطلاعات مفیدی از وضعیت سلامت خود به دست آوردند. همچنین، تعدادی از مواردی که به نظر می‌رسید که نیاز به مشاوره دارند، به پزشکان ارجاع داده‌ شده و درمان مناسب را شروع کردند، درمجموع مشارکت فعال جامعه و ایجاد این افتخار که هر فردی در این راه یک قدم جلو برداشته، بسیار دلگرم‌ کننده است.

 

میرشریفی درخصوص پیام پویش ملی غربالگری گفت: از همه هموطنان، درخواست می‌کنیم که از فرصت پویش ملی سلامت بهره‌مند شوند. این اقدام یک فرصت طلایی برای درک بهتر وضعیت سلامت فردی است و با همکاری و مشارکت فعال، می‌توان به جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مزمن پرفشاری خون و دیابت پرداخت و با آگاهی از وضعیت سلامت، به سوی زندگی سالم‌تر و بهتر حرکت کرد.

 

//پایان مطلب

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 321338
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم