• 1403/06/11 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 182
  • - تعداد بازدیدکننده: 168
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZicYo

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب مدال طلای مخترعین جهان شد

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب یک مدال طلا و نقره‌ چهارمین دوره مسابقات مخصوص اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین (IFIA) شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، محدثه خراشادیزاده دانشجو و عضو شورای مرکزی کمیته تحقیقات و فناوری این دانشکده موفق به کسب یک مدال طلا و نقره‌ چهارمین دوره مسابقات مخصوص اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوئیس شده است.

 

در این راستا محدثه خراشادیزاده در گفت‌وگویی درخصوص اختراع و ایده خود عنوان کرد: ایده و طرح اولیه اختراعات بنده از دوره ای که در مورد ایده پردازی، خلاقیت و اختراعات بود شکل پذیرفت و من را به این حوزه علاقه مند کرد. در ادامه این مسیر بنده با دوره های دیگری که از طریق دپارتمان تحقیق و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (RIT) برگزار می‌شد آشنا شده و از آموزش های اساتید مجرب RIT بهره مندشدم که باعث شد مسیر هموارتری را برای فعالیت و رشد در حوزه نوآوری و اختراعات پیش بگیرم.

 

خراشادیزاده ادامه داد: عنوان اختراعات من هم "شیشه شیر تشخیص دهنده تب دارای محفظه دارو و استریل کننده سرشیشه" و "پایه نگهدارنده و تنظیم‌کننده ارتفاع بالشت تسهیلگر خواب" بود که به ترتیب موفق به کسب نشان طلا و نقره برای این طرح ها در مسابقات ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین در ژنو سوئیس شد.

 

وی درخصوص نقش دانشکده و اساتید در پیشرفت و توسعه این اختراع گفت: سیستم نظام آموزش‌ عالی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و علاوه بر آموزش، مسئله توانمندسازی دانشجویان را نیز در دستور کار خود دارد تا با تامین نیازهای علمی و اقتصادی کشور بتوانند با تفکر خلاق در زمینه‌های مختلف، اقتصاد کشور را روبه جلو حرکت دهند.

 

خراشادیزاده ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با سابقه ای درخشان این مهم را سرلوحه کار خویش داده و بنده از حمایت‌های رئیس دانشکده که زمینه فعالیت‌های پژوهشی و علمی را برای دانشجویان فراهم کردند  و از اساتید خودم به ویژه دکتر آیت اللهی که مشوق بنده در انجام فعالیت های پژوهشی و ایده پردازی بوده اند تشکر می‌کنم، چون بی شک یکی از ابزارهای موفقیت هر دانشجو تشویق از سوی اساتید است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه منابع و امکاناتی از طرف دانشکده در اختیارتان قرار گرفت که به موفقیت‌تان کمک کرد، افزود: برابر «شیوه نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد» که در بخش پژوهشی فعالیت دارند، تسهیلاتی در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فن آوری و نوآوری، رفاهی در نظر گرفته شده و این شیوه نامه در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز عملیاتی و اجرا می‌شود ولی بنده از این امکانات استفاده نکردم.

 

خراشادیزاده درخصوص راهکار مواجهه با چالش‌های پیش رو عنوان کرد: بنده در یکسال گذشته که راه در این مسیر گذاشته‌ام، با چالش‌های متعددی روبرو بوده‌ام و تنها راه گذر از چالش‌ها را علاقه به کار و پشتکار می‌دانم.

 

وی در توصیه ای به دانشجویانی که می خواهند در این مسیر گام بردارند، عنوان کرد: مسیر نوآوری و به دنبال آن اختراعات، مسیر جذاب و پرچالشی است، در عین حال اگر به این حوزه علاقه مند باشند و به شکل درست برای قرار گرفتن در مسیر درست، راهنمایی شوند بازدهی مطلوبی خواهند داشت. تقویت خلاقیت و به دنبال آن نوآوری‌های شکل گرفته به‌واسطه آن علاوه بر مزایای مشهود علمی، مسابقه‌ای و رزومه‌ای باعث افزایش قدرت استدلال و حل مسائل مرتبط با زندگی شخصی افراد نیز خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی,دانشجویی
  • کد خبر : 337572
کپی لینک کوتاه:
حامد خدیوی وانقی
خبرنگار:

حامد خدیوی وانقی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید