• 1403/05/28 - 12:15
  • - تعداد بازدید: 124
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZsMYo
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

نخستین مجمع ملی انجمن دانشجویان پزشکی آسیا برگزار شد

نخستین مجمع ملی انجمن دانشجویان پزشکی آسیا با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهدی مقتدایی معاون بین الملل دانشگاه در نخستین مجمع ملی انجمن دانشجویان پزشکی آسیا عنوان کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در این انجمن بین المللی؛ به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از تلاش دو نیم سال محقق شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت بین المللی سازی دانشگاه‌های کشور ادامه داد: انجمن دانشجویان پزشکی آسیا که هم اکنون 30 کشور عضو آن هستند، در سال 1985 تاسیس شده است و با نهادهای بین المللی مانند یونیسف و سازمان جهانی بهداشت ارتباط و همکاری دارد.

 

مقتدایی با اشاره به روند چگونگی عضویت جمهوری اسلامی ایران در این انجمن که با تلاش 2.5 ساله دانشگاه علوم پزشکی ایران محقق شده است، نسبت به حضور و فعالیت معاونت‌های بین‌الملل دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی در این انجمن به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بین المللی سازی تاکید کرد.

 

** دانشگاه‌ها برای بقاء نیاز به بین المللی سازی دارند

در ادامه دکتر مسعود ملکی قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تشریح ماموریت مدیران این معاونت به ژاپن برای شرکت و آموزش مباحث انجمن دانشجویان پزشکی آسیا گفت: دانشگاه‌ها برای بقاء نیاز به بین المللی سازی دارند و بین المللی سازی نیز به معنای جهانی شدن هوشمندانه است.

 

وی با تشریح تفاوت‌های بین المللی شدن با جهانی شدن عنوان کرد: فعالیت این انجمن بر محور دانشجویان است و باید به گونه ای طراحی شود که تمام دانشجویان پزشکی کشور در آن مشارکت فعال داشته باشند

 

در ادامه امیرحسین بازدار دبیر انجمن دانشجویان پزشکی آسیا در ایران نیز به تشریح فعالیت این انجمن پرداخت.

 

گفتنی است، هدف انجمن دانشجویان پزشکی آسیا ایجاد بستری برای شبکه ای قوی و جهانی از دانشجویان پزشکی است که به عنوان پزشکان آینده، دانش آکادمیک و مهارت‌های بین فردی خود را توسعه دهند و آماده خدمات انسان دوستانه به همنوعان خود باشند. 

  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی
  • کد خبر : 337068
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید