• 1403/05/22 - 06:22
  • - تعداد بازدید: 62
  • - تعداد بازدیدکننده: 54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZJHYo

پیام دکتر پازوکی برای روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت گرامیداشت ۲۲ مرداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی پیامی صادر کرد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در این پیام آورده است:
 
امام علی (ع): یدالله مع الجماعه –دست خدا با جمعیت است.
 
تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورها مستلزم شکل گیری گروههای مسئولیت پذیر، درد  آشنا، عملگرا و هم افزا با بهره گیری از استعداد، توان و حضور فعالانه و مطالبه گری مردم و مشارکت آنها در ارتقاء و تکامل بیشتر جامعه است.
 
 
توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه ها میسر نمی گردد جز با همراهی گروهها، انجمن ها و بعبارتی سمن هایی که هدفمند و با داشتن دغدغه های انسانی و اجتماعی برخاسته از بطن مردم برای مشارکت در امور خیر گردهم می آیند.
 
 
 
این سازمانها نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند که مستقل از دولت و در عین غیرانتفاعی بودن, در خدمت مردم بوده و به همین دلیل می توانند صدای مردم بوده و مطالبه گری کنند.
 
 
 
سمن ها, نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت, کاهش فقر و بی عدالتی در جوامع است. سازمان ‌های مردم ‌نهاد به عنوان حلقه اتصال دولت و مردم، در راستای کمک و یاریگری در شناسایی و حل معضلات جامعه گام بر می دارند.
 
 
 
تجربه نشان داده است که سازمان ‌های مردم ‌نهاد و خیرین می توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله حوزه سلامت اقدامات اثرگذاری در تحقق رویکرد اجتماعی کردن سلامت با پشتوانه ‌های نظری و علمی داشته باشند. چنانکه تاکنون سمن ‌ها و خیرین نیک اندیش به ‌عنوان یاوران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران نقش موثر و قابل تقدیری در همراهی جهت توسعه بهداشت، درمان بیماران وتوانمند سازی خانواده ها وارتقای سلامت جامعه داشته و دارند.
 
 
 
در این راستا و با هدف بزرگداشت فعالیت‏‌های داوطلبانه و انسان‏ دوستانه تشکل‏‌ها و سازمان‌‏های مردم نهاد، ۲۲ مرداد را به عنوان روز ملی تشکل‏‌ها و مشارکت‏‌های اجتماعی گرامی می‏‌داریم، تا نشانی از لزوم همراهی و همیاری تشکل‌‏های مردمی و دولت به منظور تحقق راستین معنای مشارکت باشد.
 
 
 
بی تردید گرامیداشت این روز فرصتی است تا از زحمات و تلاش ارزشمند یکایک نیکوکاران و فعالان نیک اندیش اجتماعی قدردانی شود.
  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 336855
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید