• 1401/11/11 - 14:21
  • - تعداد بازدید: 218
  • - تعداد بازدیدکننده: 206
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z3D9
هفتمین همایش مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد:

ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پر افتخار و تجلی مرجعیت علمی/اهدا جایزه ملی ادغام به دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت در هفتمین همایش مرجعیت علمی، ارتقای کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی را یکی از دستاوردهای ارزشمند ادغام آموزش در نظام سلامت معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ؛ هفتمین همایش مرجعیت علمی با محوریت ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت و با حضور مقامات دولتی و مدیران وزارت بهداشت روز  سه شنبه 11 بهمن 1401 در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد - معاون آموزشی وزارت بهداشت در این مراسم به ارائه برنامه های در دست اجرا با محوریت ادغام پرداخت و عنوان کرد: ارتقای کیفی و کمی آموزش علوم پزشکی یکی از دستاوردهای ارزشمند ادغام آموزش در نظام سلامت  است.

وی با بیان این مطلب که  68 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور وجود دارد و بیش از 21 عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت خدمت می کنند ، افزود: 250 هزار دانشجوی در رشته های مختلف پزشکی مشغول به تحصیل هستند و برای ادامه تحصیل در رشته های بالینی نیاز به مهاجرت نیست. دکتر باقری فرد با اشاره به این نکته که کیفیت آموزش علوم پزشکی ایران مورد تایید سازمان های بین المللی است، افزود: فدراسیون جهانی آموزش علوم پزشکی، مسئولیت اعتبار بخشی دانشگاه های علوم پزشکی را به وزارت بهداشت واگذار کرده است.

وی، ارتقاء شاخص های سلامت و افزایش کیفیت خدمات درمانی را از دستاوردهای ادغام برشمرد و افزود: از دیگر برکات ادغام، اینکه دانشجویان دانایی و توانایی را در کنار هم می آموزند و مهارت های لازم برای ارائه خدمات بالینی را فرا می گیرند.

رئیس شورای سیاست گذاری هفتمین همایش مرجعیت علمی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با ارائه پنل های تخصصی و تبادل تجربیات علمی در همایش، به راهکارهای مناسب برای رسیدن به مرجعیت علمی دست یابیم.

اهدا جایزه ملی ادغام نماد به ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران

در ادامه این همایش، باحضور مقام عالی وزارت از کتاب ادغام رونمایی و جایزه ملی ادغام نماد به دانشگاه های علوم پزشکی برتر اهدا شد.در همین راستا جایزه ملی ادغام نماد با محوریت دانشگاه پاسخگو در ارائه خدمات بهداشتی به جامعه، به دکتر عبدالرضا پازوکی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیم شد.

همچنین نمایندگان کلان مناطق در حاشیه این همایش،  تجربیات موفق خود در زمینه ادغام در قالب غرفه های نمایشگاهی ارائه کردند.

/uploads/2/2023/Feb/01/لیست اسامی_1.docx
پایان مطلب //

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 11061
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید