• 1402/04/24 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 161
  • - تعداد بازدیدکننده: 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZxPb

تصمیم گیری در بیمارستان های هوشمند، نظام مند است/ اهمیت مدیریت هوشمند بیمارستانی در حوادث طبیعی

دبیر اجرایی کنگره سلامت هوشمند ایران با اشاره به اهمیت مدیریت هوشمند بیمارستانی در حوادث طبیعی، گفت: تصمیم گیری در بیمارستان های هوشمند با حذف سلیقه افراد، نظام مند انجام می شود.

دکتر ابراهیم کلانتر در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: با توجه به رشد تکنولوژی و به خصوص هوش مصنوعی در دنیا، ایران نیز در مرز دانش این حوزه باید امکانات لازم و زیر ساخت های ضروری را در حوزه سلامت و علم پزشکی بهتر از قبل فراهم کند.

وی با بیان اینکه کنگره سلامت هوشمند ایران با محوریت بیمارستان های هوشمند است، افزود: هوشمند سازی مراکز درمانی در جهت مدیریت بهتر بیمارستان ها در حوزه های اقتصادی و مدیریتی همچنین کاهش مدت انتظار بیماران بسیار اثر بخش است.

کلانتر همچنین گفت: کاربرد هوش مصنوعی و هوشمندسازی بیمارستان ها از تردد غیر ضروری بیماران جلوگیری کرده و تصمیم گیری ها با توجه به امکانات هر بخش بیمارستانی به جای سلیقه افراد، به صورت نظام مند انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در کمربند زلزله و بلایای طبیعی قرار دارد، خاطر نشان ساخت: مدیریت هوشمند بیمارستانی سبب عملکرد بهتر و دقیق تر در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره سلامت هوشمند ایران گفت: در کنگره سلامت هوشمند ایران بالغ بر ۱۵۰۰ نفر ثبت نام و شرکت داشته و در روز آخر بیش از ۸۰۰ نفر در محل کنگره حاضر بودند و این آمار و ارقام نشان دهنده استقبال زیاد همکاران پزشک و حتی مهندسانی از دانشگاههای صنعتی شریف، امیرکبیر و علم و صنعت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ شرکت در بخش نمایشگاهی کنگره سلامت هوشمند ایران حضور داشتند، افزود: یکی از شرکت های دانش بنیان «ربات پرستار» را طراحی و در کنگره رونمایی کرده است؛ ربات پرستار سبب کاهش خطای پزشکی شده و از خستگی و فرسودگی به دلیل شغل سخت جلوگیری می کند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 17702
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید